Teknologi

Royole Moon recension: kompletta biohörlurar att gå

Under de senaste veckorna var Royole Moon där för en testrapport, headsetet består av en Android-enhet, hörlurar och en virtual reality-skärm. Det är en mobil biograf för resenärer, med hörlurar på kan du stänga av atmosfären och till exempel njuta av en film själv. Detta är väldigt enkelt för oss på grund av installationen […]

Under de senaste veckorna var Royole Moon där för en testrapport, headsetet består av en Android-enhet, hörlurar och en virtual reality-skärm. Det är en mobil biograf för resenärer, med hörlurar på kan du stänga av atmosfären och till exempel njuta av en film själv. Detta är väldigt enkelt för oss på grund av det installerade Android-operativsystemet, eftersom det finns många applikationer för det. Därför kan Netflix, Amazon Prime Video och Co. användas.

Egentligen behöver en app bara köras på Android-surfplattor, eftersom headsetet låtsas vara en. Eller snarare, det är vad Android-enheten gör, hjärtat av ”3D Mobile Theatre”. Headsetet är anslutet till en enhet som inte är större eller tyngre än en vanlig kraftbank. Detta inkluderar naturligtvis ett stort batteri, liksom de inre funktionerna hos en Android-smartphone i den lägre medelklassen. Och ja, Android används som ett operativsystem med ett modifierat användargränssnitt.

Detta headset ger oss bilden (3D och 2D möjlig) genom två integrerade Full HD-skärmar baserade på AMOLED-teknik. Enligt min mening är bilden riktigt utmärkt, maximal ljusstyrka är mer än tillräckligt för varje applikation. Vi får ljudet genom de inbyggda hörlurarna som aktivt filtrerar bort omgivningsbuller. Det senare fungerar bra, men jag hade föreställt mig att det skulle vara mer effektivt. Den rena ljudkvaliteten är bara fantastisk. Det låter som i filmerna.

Utmärkt kvalitet virtuell bioskärm

En diagonal på upp till 800 tum kan “simuleras” för ögat, i Royole Moon ser vi en bioskärm med en liten krökning. Som nämnts är bilden och ljudet på topp. Headsetet är också riktigt bekvämt, men efter lång tid blir glasögonen tunga och lite obekväma. Apropå längre, det tillgängliga 6000mAh-batteriet räcker till exempel lätt över fem timmar på YouTube. Jag förväntade mig inte det.

Programvaran styrs genom att röra vid den högra öronsnäckan, vilket är relativt lätt att göra i det dagliga livet. Att bara logga in på apparna eller söka efter innehåll med ett virtuellt tangentbord, till exempel i Netflix-appen, är inte kul alls. Tyvärr är apparna också mycket besvärliga att installera, i själva verket rekommenderas APKMirror för detta. Jag hade velat ha en butik direkt på enheten.

Mobil bio för dyra pengar

Med Moon erbjuder Royole en verkligt engagerande biograf på språng, vilket är särskilt imponerande för bildkvalitet, ljudkvalitet och material som används. Hanteringen är för det mesta bekväm, batteriets livslängd definitivt övertygande. Den enda nackdelen är naturligtvis priset, som förmodligen är över 800 euro. Det är fortfarande en intressant investering för frekventa resenärer om du inte vill bli störd när du reser.

Med 32 gigabyte internt datalagring bör det också finnas plats för en eller annan nedladdning, så att en internetanslutning inte alltid krävs när du är på språng. Android-enheten laddas via microSD och sänder via USB Type C ljud och bilder till hörlurarna. Andra enheter kan också anslutas via microHDMI.

Relaterade inlägg

Botón volver arriba

Annonsblockerare upptäckt